یک نکته از این معنی (قسمت هشتم)

سه شنبه, 20 شهریور 1397 ساعت 06:28
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 بسم الله الرّحمن الرّحیم 

#یک‌نکته‌ازاین‌معنی

قسمت هشتم ، هشتم محرم الحرام

« اَللهُمَّ لَکَ الحَمدُ حَمدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِم اَلحَمدُ لِلّه عَلی عَظیمِ رَزیَّتِی ، خدایا تو را ستایش می کنم به [اندازه] ستایش شکرگزاران تو به غم و اندوهی که به من در مصیبتشان رسید . حمد خدا را بر اندوه و غم بزرگ من .»

⬛️ صد شکر خدا را که #عزادارحسینیم ⬛️

خداوند متعال ، تمامی پیامبران و تمامی معصومین بر مصیبت حضرت اباعبدالله اندوهگین بوده‌اند . در قسمت ششم هم خواندیم که تمام عالم اعم از حیوانات و درختان و حتی اشیاء نیز بر «مُصیبَهً ما أعظَمَها»[1] عزادار بوده‌اند. حال گاهی اوقات ما انسان ها در چه جایگاهی هستیم که عزاداری که نمی‌کنیم هیچ ، علیه آن کتاب ها می‌نویسیم و سخنرانی‌ها می‌کنیم و ... . مگر نه اینکه سطح فهم و شعور آن شیء که برای اباعبدالله عزاداری می‌کند از این چنین مردمان بیشتر است ؟ و این جا چه سخنی به جا تر از این آیه شریفِ قرآن که خداوند متعال می‌فرماید:« أم تَحسَبُ أنَّ أکثَرَهُم یَسمَعونَ أو یَعقِلونَ ، إن هُم إلّا کَالاَنعامِ ، بَل هُم أضَّلُ ، آیا گمان می‌کنی بیشتر آن ها می‌شنوند یا می‌اندیشند ؟ آنان جز مانند چهارپایان نیستند ، بلکه [از] آنان گمراه ترند .»[2]

گاه ما فکر می‌کنیم که این آیه فقط برای افرادی مثل داعش است؛ اما حقیقت آن است که امروزه گستره‌ی مشمول این آیه از هر زمان بیشتر است . به اطراف خودمان نگاهی بیندازیم... . در تمام این جمعیت چند میلیارد نفری دنیا چقدر کسانی هستند که برای مصائب اباعبدالله گریه و اقامه عزا نمی‌کنند ؟ آیا این ها از آن کبوتری که در روز عاشورا تمام بال و پر خود را خونین کرد و در عزای سرور و سالار شهیدان مویه کرد، کمتر نیستند ؟ این جاست که در قسمت اول فراز مذکور خدا را بسیار بسیار شکر می‌کنیم- ستایش شکرگزاران درگاه احدیت - که ما نیز از این مصیبت وارده اندوهناکیم و همراه با تمامی آسمان و اهالی اش و زمین و موجودات در آن ، عزادار اباعبدالله هستیم.

  تمامی این ها که گفته شد که به خاطر آن خدا را شکر می‌کنیم در کنار علت اصلی این شکرگزاری است و آن رضایت خداوند و پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به خصوص حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) از اقامه عزا برای حضرت اباعبدالله (ع) است .

حرف آخر این که ... صد شکر خدا را که #عزادارحسینیم

پی نوشت ها :

1  زیارت عاشورا

2   فرقان /44 به همین مضمون نیز  اعراف/ 179.

خواندن 365 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.