جمعه, 22 خرداد 1394 ساعت 18:04

با سلام من و تعدادی از دانش آموزان مدرسه مان امسال در اردوی راهیان نور دانش آموزی جهرم شرکت کردیم. هر کدام با تفکری خاص و اغلب غریب و نا آشنا با دین و عقاید اسلامی با این کاروان همراه شدیم و قصد مان تنها خوش گذرانی بود و از شهید و شهادت اطلاعی نداشتیم، اما در طول این سفر با طلبه جوانی بنام «حاج آقا علیرضا مصلی نژاد» که بعنوان روحانی کاروان همراه با دبیرستان مطهری به منطقه اعزام شده بود آشنا شدیم. در اولین برخورد وقتی چهره جوانش را دیدیم با خود گفتیم کمی سر به سرش بگذاریم و مثل سایر همراهان از قبیل راوی و ... دستش بندازیم ولی وی چنان با برخورد خوبش ما را جذب کرده که امروز همه ما حدود یک ماه هست که نماز میخوانیم و دغدغه ظهور امام زمان (عج) را داریم لطفا پیداش کنید و قدرش را بدونید، دمش گرم.

                                                                   « جمعی از دانش آموزان تازه بسیجی شده ی جهرم»

یکشنبه, 04 فروردين 1392 ساعت 06:34

عقوق والدین[1]

 

 

ششم از گناهان کبیره عقوق والدین است همان گونه که حضرت رسول(ص)و حضرت امیر(ع) و حضرات صادق و رضا و جواد(ع)در روایتی که در شمارهء کبائر از ایشان رسیده به کبیره بودنش تصریح فرموده اند بلکه از پیغمبر اکرم(ص)چنین رسیده است که از گناهان کبیره بزرگتر شرک به خدا و عقوق والدین است نیز از گناهانی است که در قرآن مجید و احادیث صحیح بر آن وعدهء عذاب داده شده است.

در قرآن مجید از قول عیسی بن مریم حکایت می فرماید:« خداوندا مرا نیکوکار به مادرم قرار داد و مرا ستمکار و بد عاقبت قرار نداد به سبب ترک نیکی به مادرم»[2]و سبب اینکه ذکر پدر نکرده اینست که آن حضرت پدر نداشت و لذا قبل از این آیه در حکایت حضرت یحیی (ع) ذکر پدر و مادر هر دو شده است.[3]