انـرژی پـاک

سه شنبه, 21 آبان 1398 ساعت 07:51
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

«انـرژی پـاک»

                          

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

" القبرُ إمَّا رَوْضَةٌ مِنْ رياضِ الجنَّةِ وإمَّا حُفْرةٌ مِنْ حُفَرِ النيرانِ ".

بر خلاف نظر علمای طبیعت شناس و ماده باور که همه عالم را در جامد و مایع و گاز خلاصه می کنند باید گفت به دلیل مخلوق بودن اشیاء عالم که هستی خود را از ذات ربوبی گرفته اند و آن ذات مقدس مجرد تام است پس قبل از خلقت، یک نوع تجرد که به آن نفس هم گفته می شود به هر شیء تعلق یافته است. لذا هیچ چیزی در عالم فاقد نفس نیست و به همین دلیل است که تمام مخلوقات چه مادی و چه غیر مادی بر روی هم اثر می گذارند. این تأثیر و تأثر متقابل در همه عوالم وجود دارد. دانشمندان علوم طبیعی این نکته را قبول دارند که هر شیء مادی دارای نوعی انرژی است و این انرژی قابل انتقال به غیر است که البته عامل اصلی این انتقال همان نفس هر شیء است و از طرفی همین نفس به طور دایم از محیط اطراف خود انرژی دریافت می کند. انسان نیز از این امر مسنثنی نیست بلکه بیشترین تأثیر و تأثر را داراست. پس باید به شدت مواظب خودش باشد چون اشیاء عالم دارای انرژی های پاک و ناپاک هستند. انسان در هر محیطی که قرار بگیرد تحت تأثیر تمامی اشیاء اطراف خودش اعم از انسانها و اشیاء است و خود نیز بر آنها تاثیر می گذارد. انرژی های پاک و نورانی برخاسته از موارد حلال و مباح و انرژی های ناپاک و تاریک برگرفته از موارد حرام و مکروه هستند و هر موجودی بدون این که متوجه باشد و یا نباشد تحت تأثیر این انرژی ها قرار می گیرد و انرژی خود را به دیگران منتقل می کند. پس رفت و آمد با انسانها و حضور در اماکن، بسیار مهم است. چه بخواهیم و بدانیم و چه نخواهیم و ندانیم انسانها و اماکن دارای انرژی پاک و نورانی ما را پاک و نورانی می کنند و انسانها و اماکن ناپاک و تیره ما را ظلمانی و تاریک می کنند.

 کسانی که از عوالم دیگر ما را تماشا می کنند یا نور می بینند و یا تاریکی و ظلمت. خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود و روابط سالم در آن حکمفرماست و اشیای آن به صورت حلال تهیه شده است نورانی است و اگر  خدای نکرده اصوات حرام ویا روابط نامشروع و شیطانی رواج داشته باشد و اشیاءش به صورت حرام تهیه شده باشد تیره و تار است. به همین خاطر است که خدای متعال به صورت جدی به ما هشدار می دهد که « قوا انفسکم و اهلیکم ناراَ» و این بدین معناست که در محیطهایی که انرژی ناپاک به شما منتقل می کنند وارد نشوید.

 به هر حال بلافاصله پس از خروج از این دنیا همه انسانها نورانیت و یا تیرگی خود را به وضوح آشکار می کنند و انسانهای نورانی به خوبی راه خود را پیدا می کنند و افراد ظلمانی در تاریکی سرگردان می مانند و به دلیل سنخیت نور با نور و تاریکی با تاریکی دوباره همان تأثیر و تاأثر با شدت بیشتری ادامه می یابد و انسانهای نورانی از طرف انرژی های نورانی و پاک جذب می شوند و افراد ظلمانی تحت تاثیر انرژی های ناپاک و تاریک به سوی ظلمت مطلق حرکت می کنند و این همان فرمایش رسول اکرم است که فرمود : قبر، باغی از بوستان‌های بهشت است، یا حفره و گودالی از گودال‌های جهنم.

خواندن 428 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 21 آبان 1398 ساعت 09:05

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.